Smaller Default Larger

Vandens pramogos

Ar žinojote, jog septyniasdešimt procentų mūsų kūno masės sudaro vanduo, o sveikas žmogus per dieną jo turėtų išgerti apie aštuonias stiklines? Daugiau vandens gerti būtina gyvenantiems karšto ir drėgno klimato sąlygomis bei daug sportuojantiems. Vanduo yra sveikiausias gėrimas ir gyvybiškai svarbus kiekvienam. Nors yra bespalvis, gali atspindėti visas spalvas. Tai tik keletas faktų apie mūsų kasdieninį gėrimą. Tačiau vanduo turi ir kitų teigiamų savybių, pavyzdžiui, vandens pramogos gali būti puikus laisvalaikio leidimo bei atsipalaidavimo būdas visai šeimai.

 

 

Teigiamas vandens poveikis vaikams

 Vaiko vystymuisi labai svarbu palaikyti normalią kūno masę kuriant sveikos mitybos įpročius. Vienas iš būdų – skatinti jų dalyvavimą fizinėje veikloje. Sportuoti arba tiesiog žaisti vandenyje labai naudinga vaikams, nes tai gerina jų psichinę bei fizinę sveikatą įvairiais būdais:

 Judėjimas vandenyje gali užkirsti kelią vaikų nutukimui.

Vandens sportas padeda atsipalaiduoti, mažiną stresą, gerina miegą bei stiprina nervų sistemą.

Vaikai, praleidžiantys daugiau laiko vandenyje nei jų bendraamžiai, gauna geresnius pažymius mokykloje bei tampa drausmingesni.

Plaukimas formuoja taisyklingą laikyseną, stiprina rankų bei kojų raumenis, o vaikščiojimas vandenyje masažuoja pėdas, gerina kraujotaką.

Sportuojant vandenyje vystosi vaiko judėjimo įgūdžiai.

Vandens procedūros stiprina imunitetą.

 

Vandens pramogos visai šeimai

Vanduo teigiamai veikia ne tik vaikus, bet ir tėvus, tad pramogos vandenyje gali būti labai smagiu užsiėmimu šeimai. Kai už lango minusinė temperatūra, lietus arba sniegas, o mes ilgimės vasaros šilumos, saulės bei jūros, tačiau negalime nusipirkti lėktuvo bilieto ir skristi į šiltus kraštus, visada yra išeitis pabėgti į vasarą – tai vandens pramogų parkai, kuriuose nei vienam neteks nuobodžiauti.

Diena praleista tokiame parke bus ne tik puiki atrakcija visai šeimai (o veiksmo čia tikrai netrūks), bet ir galimybė pabūti kartu, pabendrauti bei pamiršti visus rūpesčius. Po tokios, maloniai aktyvios dienos, mažieji ramiai miegos visą naktį, o tėvai jausis pailsėję ir atsipalaidavę.

 

Kaip pripratinti vaiką prie baseino?

Manoma, jog plaukiojantys kūdikiai anksčiau nei jų bendraamžiai išmoksta vaikščioti ir sėdėti, vandenyje mažyliai ne tik sportuoja, bet ir bendrauja, žaidžia su kitais vaikais, taip nuo mažų dienų išmoksta susirasti draugų, integruotis į aplinką. Taip pat plaukimo užsiėmimai naudingi ir mamoms, nes padeda geriau jausti savo mažylį.

Daugumai vaikų buvimas vandenyje yra tikras malonumas, tačiau pasitaiko ir tokių, kurie bijo vandens, galbūt todėl, kad kažkada tėveliai nesėkmingai juos mokė plaukti giliame ežere ar jūroje, todėl geriausia, kad vaikas mokytųsi plaukti baseine, padedant treneriui, o pirmosiomis užsiėmimų dienomis dalyvautų vienas iš tėvų.

Besimokantiems plaukti vaikams siūloma užsimauti mažus plaukmenis, vilkėti plaukimui skirtas lemenes, ar pripučiamas rankoves, kad vanduo nepatektų vaikučiui į akytes, vertėtų nepamiršti ir vaikiškų plaukimo akinių.

Per pirmąsias pamokas vaikas bus pratinamas prie vandens, trenerio mokinamas plūduriuoti, panardinti galvą, kiek vėliau atlikti nesudėtingus pratimus, jam paaiškinama, kaip teisingai kvėpuoti bei mokoma plaukimo technikos.

Kokio amžiaus vaiką geriausia mokyti plaukti? Vienareikšmiško atsakymo nėra, tačiau kai kurie specialistai teigia, jog geriausia tai daryti vaikui dar nepradėjus lankyti mokyklos, o dar geriau – nuo trijų mėnesių amžiaus, prieš tai pratinant namuose, vonioje. Bet mokytis niekada nevėlu, juk dabar yra plaukimo pamokų ir suaugusiems.

 

Vandens terapija suaugusiems

Jei šiandieninis gyvenimo tempas verčia patirti nuolatinį stresą, naktimis darosi vis sunkiau užmigti bei atsipalaiduoti, tada nieko nelaukus pats metas griebtis vandens terapijos. Manoma, kad vandenyje gaminasi laimės hormonas, tad ramus pasiplaukiojimas pašalina nuovargį ir vėl suteikia naujų jėgų.

Vanduo – saugiausias būdas palaikyti gerą fizinę formą, atsipalaiduoti, nes plūduriavimas vandenyje sumažina sąnarių apkrovą. O tris kartus per savaitę lankant baseiną, treniruosite širdį bei visą kraujotakos sistemą, tai padės išvengti širdies bei stuburo ligų, o jomis sergantiems - sustiprėti. Be to, vanduo per trumpą laiką ir be didesnių fizinių pastangų dailina kūno formas, didina raumenų tonusą bei teikia malonių pojūčių tiek jūsų kūnui, tiek sielai.

 

Parengė Aušra Matulaitytė 

Komentuok

Free and Commercial Modules by Kasey Moore.