Smaller Default Larger

Mažas spuogelis - ne didžiausia pasaulio bėda

Paauglystė – vienas gražiausių, bet sykiu ir sudėtingiausių gyvenimo laikotarpių. Nepaisant įvairių rūpesčių dėl mokslų, draugų, meilės ir nesuprantančių tėvų, paauglius kamuoja dar ir spuogai. Apie šią paauglių problemą kalbamės su kosmetike Jovita Rastene.

Spuogai, t.y. aknė – itin dažna problema. Mat paauglystės metais vyriškųjų hormonų (androgenų) lygis tiek berniukų, tiek mergaičių organizme pakyla. To pasekmė – riebalinių liaukų padidėjimas ir paspartėjęs riebalų išsiskyrimas. Deja, pirmiausia, kas šauna į galvą paaugliams – atsiradusius spuogus nukrapštyti arba paslėpti po giliu pudros sluoksniu. Dar blogiau – tai būna nekokybiška, orui nelaidi, poras kemšanti produkcija. Taigi, situacija abiem atvejais tik bloginama, problema gilinama.

Visų pirma, reikėtų stengtis išvengti spuogų susidarymo teisingai prižiūrint odą. Šiais laikais veido odos nebeužtenka tik nuprausti vandeniu. Muilas - taip pat veido odos priešas, nes juo prausiant oda gali smarkiai išsausėti. Rieboką odą reikėtų valyti švelniais tonikais, tik svarbu atkreipti dėmesį, kad naudojamose priemonėse nebūtų alkoholio, kuris sausina odą. Itin riebią odą patartina valyti netgi tris kartus per dieną (atkreipkite dėmesį dar kartą - tik švelniutoniku). Kartą per savaitę naudokite pilingą bei giliai valančią kaukę. Kuo mažiau lieskite veidą rankomis.

Kita odos bėrimų priežastis – stresas ir nuovargis. Patiriant stresą išsiskiria antinkštiniai hormonai, spartinantys odos riebalų išsiskyrimą, kurie kemša poras ir gali skatinti spuogelių atsiradimą. Kaip nusiraminti ir išvengti streso kiekvienas turi atrasti savų būdų: vieniems tai geros knygos paskaitymas, kitiems - bėgiojimas, joga, meditavimas…

Reiktų paminėti ir mitybos svarbą. Jei valgote netaisyklingai - riebiai, nereguliariai, retai ir didelėmis porcijomis – jūsų organizmas nuolat patiria stresą, išsibalansuoja. Visa tai gali lemti ir odos sutrikimus. Reiktų valgyti kuo daugiau šviežių vaisių, daržovių, ląstelienos. Tai daryti reikėtų reguliariai, maždaug penkis kartus per dieną, mažomis porcijomis. Venkite produktų, turinčių daug jodo (joduota druska, jūros gėrybės). Gėrėtis gražia ir sveika oda padės vitaminai A ir B6, cinkas, chromas. Atkreipkite dėmesį, jog būtina gerti kuo daugiau vandens – per dieną apie du litrus, vasarą – dar daugiau. Vanduo, beje, gali tapti pačiu pigiausiu ir efektyviausiu vaistu ne tik esant odos problemoms, bet ir kitiems organizmo negalavimams. Jo svarba itin didelė, todėl rekomenduoju daugiau pasidomėti vandens galiomis mūsų sveikatai. Kartą kažkas į mano el. pašto dėžutę atsiuntė labai gerą straipsnį apie penkias vandens gėrimo taisykles, kuriomis negaliu nepasidalinti:

1. Atsikėlus ryte išgeriame 1 stiklinę vandens ir po to nevalgome 1,5 - 2 val.

2. 30 min. prieš maisto vartojimą išgeriame 1 stiklinę vandens.

3. Vartodami maistą negeriame  (po valgio negeriame apie  40 min.)

4. 30 min. prieš miegą išgeriame 1 stiklinę vandens.

5. Kai norime gerti - geriame vandenį.

 

Bet grįžkime prie mūsų temos.

Aknę paskatinti gali ir paveldimumo. Todėl praverstų pasidomėti šeimos narių paauglystės istorijomis. Tai gali būti labai naudinga informacija jūsų odos gydytojui.

Beje, dar labai svarbu: atsiradusių spuogų jokiu būdu negalima spausti patiems. Taip elgiantis galima sukelti dar didesnį uždegimą a ,,išsėti” bėrimą kituose odos plotuose. Kaip jau minėta, geriausia apsauga – nuolatinė švelni veido odos priežiūra. Taip pat svarbu (ne tik odos problemų prevencijai, bet ir viso gyvenimo kokybei) geras reguliarus poilsis ir sveika mityba.

 

Taigi, būkite sveiki, žvalūs ir gražūs!

 

Parengė Ligita Šoliūnienė

Komentuok

Free and Commercial Modules by Kasey Moore.