Smaller Default Larger

Žaliavalgystė. Kas tai?

Kokia mintis Jums pirmiausia šauna į galvą išgirdus žodį žaliavalgystė? Vieni, išgirdę šį žodį paniškai purtosi ir teigia, jog jie nėra triušiai, kad valgytų žoles. Kiti – jau seniai tai propaguoja ir stengiasi įtraukti pažįstamus. Kas tai iš tikrųjų – nauja XXI amžiaus mada? Išsigelbėjimas nuo ligų? Ar bandymas grįžti prie protėvių valgymo įpročių? O gal viskas viename? Tai ir bandysime išsiaiškinti.

 

Žaliavalgystės paslaptis

Ar kada susimąstėte, kaip dažnai ir kodėl kenčiate nuo peršalimo, karščiavimo, galvos skausmo, alergijos? O ar matėte gyvūną, augantį natūraliomis sąlygomis gamtoje, kuris kentėtų nuo panašių negalavimų? Net ir variklio darbas priklauso nuo kuro kokybės. Mūsų sveikatos būklė priklauso nuo to, ką valgome, kokias medžiagas kartu su suvartotu maistu gauname. Dėl netinkamos mitybos mūsų organizmas užsiteršia įvairiais šlakais bei toksinais ir tada mus puola įvairiausios ligos. Todėl pakeitus mitybą (atsisakius termiškai apdoroto maisto) nebelieka terpės vystytis ligoms.

Žaliavalgystė – pats seniausias ir pats natūraliausias mitybos būdas. Valgomi termiškai neapdoroti produktai (jie neverdami ir nekepami), nes terminis apdorojamas smarkiai sumažina vitaminų bei mums reikalingų medžiagų kiekį. Virimo metu sunaikinama nuo 30% iki 50% vitaminų ir mineralų, iki 50% baltymų.

 Žaliavalgystė nebūtinai yra vegetarizmas, nors didžioji dauguma žaliavalgių yra vegetarai. Dažnas jų taip pat atsisako pieno bei kiaušinių. Iš pradžių tai skamba bauginančiai, tiesa? Tačiau jau ne pirmus metus praktikuojantys žaliavalgystę nuramina, jog toks jausmas vyrauja tik iš pradžių, mat esame labai prisirišę prie maisto. Mūsų sąmonė sunkiai suvokia, kaip reikės atsisakyti visų tų gėrybių, kuriomis mėgavomės ištisus metus, vėliau tas jausmas praeina.

 

Kokie žaliavalgytės pliusai?

Dauguma žmonių apie žaliavalgystę susimąsto, kai sutrinka sveikata. Faktai byloja, jog ligos pasitraukia pakeitus mitybą. Žinoma, ne iš karto. Medikai įspėja, jog staigiai perėjus prie žaliavalgystės gali kilti pavojus gyvybei. Juk ir pradėdami sportuoti kitą dieną jaučiate nemalonius pojūčius kūne, raumenų tempimą. Tada suprantate, jog persistengėte. Tas pats ir su žaliavalgyste. Pradėkite pamažu, į savo kasdieninį racioną įtraukdami vis daugiau termiškai neapdoroto maisto. O kaipgi vaikai? Nuo šešerių mėnesių juos taip pat rekomenduojama pratinti prie žaliavalgystės, tai padės stiprinti jų imunitetą, didins atsparumą ligoms.

 

Keletas įdomių faktų apie žaliavalgystę:

·          Manoma, jog žaliavalgystė gerina potenciją bei vaisingumą.

·          Vartojant žalią maistą dingsta potraukis blogiems įpročiams, kavai bei cigaretėms.

·          Žaliavalgystė netinka norintiems tik sulieknėti, nes tai nėra dieta.

·          Jei nuolat skaičiuojate kalorijas, galite nurimti, maistas, kurį ketinate valgyti dažniausiai turi labai mažai kalorijų, todėl galite pamiršti įtemptą kalorijų skaičiavimą ir tiesiog mėgautis.

·           Daug kas mano, jog žaliavalgiai valgo tik daržoves, vaisius bei žoles. Tai netiesa. Pasidomėję žaliavalgystės receptais, tarp jų galite aptikti net ir šokoladinio pyrago receptą (jis nebus keptas orkaitėje, bet šaldytas šaldytuve).

·          Žaliavalgystė mažina riziką susirgti širdies ligomis bei vėžiu.

·          Padeda atsikratyti spuogų (iš pradžių jų gali padaugėti, nes iš organizmo valysis nuodingos medžiagos), raukšlių.

·          Žaliavalgystė mažina miego poreikį, tačiau didina energijos lygį.

·          Tai labai puikus ir rekomenduotinas būdas depresijai įveikti (juk Lietuvoje tai taip aktualu).

·          Žalias maistas didina euforijos būseną.


Žaliavalgystės minusai

Jų nėra daug, bet, deja, yra. Prieš pradedant įsitraukti į žaliavalgių gretas, rekomenduojama perskaityti apie tai daugiau literatūros. Jei savo mitybos įpročius keisite iškart, gali paaštrėti ligos, padažnėti peršalimo simptomai (tai ženklas, jog organizmas valosi). Tačiau, kaip jau minėta anksčiau, neskubėkite. Norint pradėti gyventi sveikiau, Jums net nereikia tapti šimtaprocentiniu žaliavalgiu. Pradžiai galite tiesiog pakeisti savo pusryčių racioną, gamindami kokteilius, svarbu, jog  jie būtų skanūs ir  Jums nereikėtų jų gerti per prievartą. Taip pat rekomenduojama į kokteilį nedėti per daug skirtingų ingredientų. Pateiksime vieną mūsų išbandytų kokteilių receptų.

 

Pusryčių kokteilio receptas (vienai stiklinei):

1obuolys;
2bananai;
1 kivi;

Sauja špinatų lapų.


Vaisius nuplauti, susmulkinti bei suplakti kokteilių plaktuvu. Tada įdėti špinatų ir dar kartą suplakti. Toks kokteilis suteiks energijos bei žvalumo iki pietų.

 

Žaliavalgystė – tai kelias į naują gyvenimą, tai ne tik mitybos įpročių keitimas, kartu tai iššūkis, pokyčiai, o su jais atkeliauja ir teigiamas permainų vėjas. Belieka tik įsileisti jį į savo gyvenimą.

 

Parengė Aušra Matulaitytė

Komentuok

Free and Commercial Modules by Kasey Moore.