Smaller Default Larger

Kad nestrigtų gyvenimo šokis...

Egidijus, pagaliau nusileidęs žmonos nuomonei, išsiruošė mokytis žingsnelių pradžiamokslio. Tiesą pasakius, labiausiai įtikinamas faktas jam pasirodė tas, jog šokis padeda tobulinti porų tarpusavio santykius ir stiprinti santuoką. „Kol Jūsų protas ilsisi, kūnas darosi tvirtesnis“, teigia kviečiantys į šokių aikštelę treneriai. „Ką gi, jei jau ir senstelėjusį  kūną pavyks sustiprinti – reikia ryžtis“, anksčiau vakarus ant minkštos sofutės mėgęs leisti nutarė Egidijus.

Nors kaskart salėje skambėjusi muzika neleido nurimti kojoms, tačiau pora greit suprato, kad Lietuvoje siaučiantis šokių virusas nėra tokia jau lengva liga. Diena iš dienos vyras su žmona trypė sambos, čia čia čia, rumbos ritmu, tačiau perprasti Lotynų Amerikos paslaptis sekėsi sunkiai. „Gal lengviau su savąja žmonele seksis linguot valso ar tango ritmu“, ramino save nepatyręs šokėjas. Tačiau pirmoji pažintis su iš Pietų Amerikos į mūsų šalį atkeliavusiu argentinietiškuoju tango baigėsi liūdnokai. Pasiryžę į savo gyvenimą įnešti naujos aistros, meilės, ugnies, šokėjai labai laukė tango pamokų. Ištroškę aštresnių pojūčių ir nuoširdžiai atsidavę emocijoms sutuoktiniai mintimis jau lingavo Argentinos vėjyje. Tačiau vienas vienintelis judesys tapo lemtingu Egidijui – švelniai į viršų kilstelėjęs žmoną jis... nebegalėjo jos nuleisti ant žemės.

Nedažnai romantiški šokiai baigiasi ligoninės palatoje. Deja, temperamentingojo tango ritmu Egidijus su savo mylima moterimi jau sukosi tik svajonėse. Vyras ilgai negalėjo patikėti gydytojų išvada, jog nugarą sukaustęs žiaurus skausmas kilo dėl paprasčiausio vitaminų trūkumo.

 

Kad skausmai nekankintų

„Kai organizme trūksta B grupės vitaminų, žmogui gali sutrikti medžiagų apykaita, atsirasti nervų sistemos pažeidimų, varginti galvos skausmai, gali prasidėti mažakraujystė. Žmonės pastebi, jog tuomet vis dažniau ima trūkčioti raumenys, vargina tirpimai, apie itin reikalingus papildus pasakoja Kauno „Naujosios klinikos“ gydytoja Laima Mickevičienė. – B grupę sudarantys 9 vitaminai yra svarbūs nervinio impulso perdavimui. Būtent jų skiriame besiskundžiantiems raumenų, stuburo skausmais, sergantiems neuropatija, tarpšonkaulinių nervų ar trišakio nervo neuralgija, nugaros smegenų nervų šaknelių sindromu“.

Mokslininkai jau daugelį metų tikina, jog įvairūs B grupės vitaminai yra gyvybiškai būtini gerai savijautai ir sveikatai. Trūkstant B1 sutrinka virškinimo, nervų ir širdies bei kraujagyslių sistemų veikla. Šis vitaminas taip pat ypač svarbus vaikams, nes skatina normalų augimą. Trūkstant vitamino B2 kamuoja pykinimas, viduriavimas, lėtiniai žarnyno uždegimai. Jis reikalingas geram regėjimui bei sveikos odos, plaukų, gleivinės palaikymui. Manoma, kad vartojant pakankamai vitamino B3, sumažėja infarkto rizika, rečiau sergama depresija ir migrena, pagerėja virškinimas.Vitaminas B5 padeda greičiau gyti žaizdoms, sumažinti stresą bei cholesterolio kiekį kraujyje, apsaugo nuo žalingo laisvųjų radikalų poveikio. Vitaminas B6palengvina PMS ir astmos simptomus, sumažina uždegimą sergant artritu. B7reikalingas energijos įsisavinimui iš maisto, riebalų ir baltymų apykaitai, jis sumažina raumenų skausmus ir palengvina depresijos simptomus. Vitaminas B9 (folio rūgštis) ypatingai svarbus širdžiai ir kraujagyslėms, DNR sintezei, vaisiaus nervų sistemos formavimuisi.B12, vieninteliame vitamine yra metalo (kobalto) jonas, kuris dalyvauja svarbiuose medžiagų apykaitos, kraujodaros procesuose, DNR molekulių sintezėje, reguliuoja energijos kaupimą raumenyse.

Gydytoja L. Mickevičienė teigia, jog B grupės vitaminai dar vadinami kovotojais su šiandienos stresu bei sparčiu gyvenimo tempu. „Jei organizme pakanka įvairių rūšių B grupės vitaminų, žmogui lengviau tvarkytis su iškilusiomis problemomis, sunkmečiu ar nuovargiu. Jie ypatingai svarbūs pavasarį, kai jaučiamės tarsi po žiemos suvytę daržovės: dažnai vargina jėgų stoka, prasta nuotaika, mieguistumas, irzlumas, apatija. O prie to prisideda ir B grupės vitaminų trūkumas. Ir netgi tada, kai padidėja dirglumas, kankina nemiga, silpnumas, galvos skausmas, ne visuomet galime įtarti dažną viešnią – depresiją. Paprasčiausiai galbūt vertėtų dažniau maistui rinktis šiuos produktus: alaus mieles, lapines ir ankštines daržoves, grikius, kviečius, inkstus, kepenis, jautieną, riešutus, kiaušinio trynį, pieną. Deja, organizme susidaro tik labai nedidelės šių vandenyje tirpstančių vitaminų atsargos,“ – sako medikė.

B grupės vitaminai vertingi ir kovoje su skausmu – jie apramina ne tik nugaros, galvos, migrenos, bet ir priešmenstruacinius skausmus. Vartojami kartu su nuskausminamaisiais ir  uždegiminiais vaistais šie vitaminai taip pat mažina ir slopina skausmą. „Itin atidiems reikėtų būti onkologiniams ligoniams, kadangi jiems nerekomenduojami B vitaminai“, įspėja gydytoja L. Mickevičienė.

Kai organizmas šiais vitaminais aprūpintas pakankamai, sukiniai ir kilstelėjimai šokių aikštelėje nebeatrodo tokie baisūs ir neįveikiami.

 

Parengė Ligita Šoliūnienė

 

Komentuok

Free and Commercial Modules by Kasey Moore.